maandag 5 januari 2009

De Eifeltoren moderniseert!


De SETE (société d’exploitation de la tour Eiffel) gaat 170 miljoen euro investeren om de wachttijden te verminderen en de verschillende diensten voor bezoekers te verbeteren en dit over er een periode van 10 jaar.

Voor een lange tijd was het doel van de SETE het aantal bezoekers te verhogen. Maar vandaag telt de bekendste toren van de wereld jaarlijks 7 miljoen bezoekers. En is dus op een punt gekomen dat het niet meer kan verwerken.
De stad Parijs zal 60% investeren en de andere 40% zal worden geïnvesteerd door privé personen.
Het toegangsticket zal niet stijgen.
Daarentegen zullen de restaurants en shops gerenoveerd worden om zo de verkoop te verbeteren.
Het verdubbelen van de uitgave per toerist dus de nieuwe doelstelling

Een andere belangrijke uitdaging is het verminderen van de wachttijd. Bijvoorbeeld :tickets zullen beschikbaar zijn via internetverkoop, het zal eveneens mogelijk zijn om in een bezoekuurinterval te reserveren.

De kassa’s zullen hergroepeert worden en het plein onderaan zal heringericht worden met grotere shops.

Het jaar 2008 was een historisch jaar voor het toerisme in Parijs en voor 2009 verwachten we hetzelfde.

Dit is natuurlijk een zeer goed idee om de wachttijden te verminderen en de uitgave per toerist te verdubbelen. Want de Eifeltoren bezoeken is eigenlijk geen pretje met zoveel toeristen per dag. Ze zouden misschien tijdens het wachten animatie kunnen laten afspelen zodat het wachten nog aangenamer wordt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het is jammer dat er zou weinig aan het evalueren van toeristische attracties wordt gedaan. Nochtans kun je er als uitbater alleen maar van bijleren. In dit hoe ze in Parijs het wachten kunnen verkorten en aangenamer maken. Ik vind het erg moedig dat de stad Parijs dit wil doen.